Organisasi Pengurusan

Staff Kursus Kemahiran Mekatronik

Organisasi pengurusan sangat penting untuk sesebuah syarikat kerana ianya bertindak sebagai tulang belakang dan sama-sama bertungkus lumus untuk memastikan syarikat berdiri bersaing di dalam industri negara.

Pusat Bertauliah (PB), Pusat Latihan Kemahiran DK Training & Advancement Centre (DTAC) tidak mampu berdiri tanpa staff-staff yang bertindak sebagai tulang belakang dalam menguruskan dalam segala aspek pengurusan syarikat.

Pengarah Urusan

Puan Siti Maizon Binti Daim @ Mohamad Amin adalah selaku Pengarah Urusan dan yang bertanggungjawab membangunkan Pusat Bertauliah (PB), Pusat Latihan Kemahiran DTAC ini.

Pengarah Urusan Kursus Kemahiran Mekatronik

Beliau juga adalah pemegang Ijazah Sarjana Muda Perakaunan, Universiti Utara Malaysia 1998.

Beliau merupakan anak jati Johor mempunyai pengalaman yang luas dan telah melibatkan diri dalam dunia pendidikan sejak 10 tahun yang lalu.

Kerjaya terakhir beliau adalah di institusi pengajian tinggi swasta sebagai Ketua Eksekutif di Kolej Teknologi Antarabangsa Cosmopoint cawangan Muar.

Beliau yang ditugaskan sebagai Pengetua juga telah bertanggungjawab untuk menguruskan keseluruhan bahagian operasi dan akademik ketika di kolej berkenaan.

Latar belakang pendidikan dan pengalaman beliau tidak disia-siakan malah terus mengaplikasikan dalam diri beliau.

Dengan berbekalkan pengalaman berharga tersebut beliau yakin untuk membuka dan menguruskan Pusat Latihan Kemahiran ini dengan modal sendiri.

Matlamat beliau adalah dapat membantu mereka yang kurang bernasib baik dalam bidang akademik dan yakin peluang untuk meneruskan pengajian dalam bidang kemahiran ini tidak sewajarnya disia-siakan oleh belia-belia lepasan SPM demi masa depan yang lebih terjamin.

Ini terbukti apabila beliau sehingga kini berjaya menguruskan Pusat Latihan Kemahiran DTAC ini ke taraf yang lebih tinggi dalam beberapa tahun ini.

Untuk sebarang urusan atau pertanyaan, beliau boleh dihubungi melalui emel di sitimaizon@dtac.edu.my

Eksekutif Pentadbiran

Puan Rafidah Binti Abd Razak bertanggungjawab dalam memastikan Pusat Latihan Kemahiran DTAC terus kukuh dalam aspek pengurusan pentadbiran.

Beliau mempunyai latar belakang pendidikan dalam bidang kemahiran dan memegang Sijil Kemahiran Malaysia (SKM), Mekanik Teknologi Elektronik Tahap 1 & Tahap 2 yang diperolehi ketika menuntut di Institut Latihan Perindustrian Melaka pada 1999.

Sebagai staf yang paling kanan dengan Pengarah Urusan, beliau sentiasa memastikan sistem pentadbiran seperti dokumentasi dan sistem pendaftaran pelatih dikemaskini dan sentiasa mencapai piawaian yang dikehendaki.

Untuk sebarang urusan atau pertanyaan, beliau boleh dihubungi melalui emel di Rafidah@dtac.edu.my

Ketua Pegawai Operasi

En Alfi Afham Bin Ishak mempunyai kelulusan Diploma Kejuruteraan Pengeluaran (2005-2006) dari Pusat latihan Teknologi Tinggi (ADTEC), Batu Pahat dan memegang Sijil Vocational Training Officer (VTO) dari CIAST (2008-2009).

Beliau bertanggungjawab memberi latihan kemahiran dalam peralatan Mekanikal dan melatih menggunakan aplikasi Computer Aided Design (CAD).

Beliau juga diberi tanggungjawab untuk menjaga hal ehwal pelatih-pelatih terutama menjaga disiplin dan memberi kaunseling kepada pelatih.

Untuk sebarang urusan atau pertanyaan, beliau boleh dihubungi melalui emel di afham@dtac.edu.my

Eksekutif Pemasaran

Nur Nasihah Binti Hamdan merupakan seorang Pegawai Pemasaran yang berpengalaman lebih daripada 10 tahun dalam bidang eksekutif pemasaran. Beliau merupakan bekas pelatih dari DK Training & Advancement Centre dan memiliki kelayakan Sijil Kemahiran Tahap 2 serta Sijil Kemahiran Tahap 3.

Dengan pengalaman dan kemahiran yang kukuh, beliau berdedikasi dalam merancang dan melaksanakan strategi pemasaran yang efektif. Motto beliau, “Hidup adalah perjalanan, jadi nikmati setiap langkahnya,” mencerminkan pandangannya yang positif dan bersemangat terhadap kehidupan dan pekerjaan.

Untuk sebarang urusan atau pertanyaan, beliau boleh dihubungi melalui emel di seha@dtac.edu.my atau telefon di 017-7145761.

Pegawai Pembangunan Perniagaan

Qammarul Arieff b Lukman merupakan seorang Pegawai Pembangunan Perniagaan yang memiliki pengalaman lebih daripada lima tahun dalam bidang pemasaran, kontraktor, dan perniagaan. Beliau berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Elektrikal dan Elektronik daripada Universiti Teknologi MARA (UiTM) Shah Alam. Dengan latar belakang pendidikan yang kukuh dan pengalaman yang luas, beliau berkemahiran dalam merangka strategi pemasaran, menganalisis data, serta merancang organisasi secara sistematik dan efektif.

Sebagai seorang profesional yang berdedikasi, Qammarul menjadikan keluarga sebagai keutamaannya dengan berpegang kepada motto hidup, “Duit boleh cari, keluarga tiada ganti.” Untuk sebarang urusan profesional atau pertanyaan, beliau boleh dihubungi melalui emel di qammarul.lukman92@gmail.com atau qammarul@dtac.edu.my.